Jag struntade i Bellbox och köpte hårprodukter redan idag när jag ändå var i Lund. Det blev ett ”schampo” och en hårinpackning utan alla de kemiska ämnena. Jag blev Dock lite orolig för det stod att schampot var 99% sulfatfritt, men det är antagligen ändå bra mycket bättre än alla andra schampon som fräter på håret. Jag kommer att tvätta mitt hår med endast schampo ikväll (ett med sulfater) för att en gång för alla få bort alla produkter jag har i håret och för att få se hur mitt hår verkligen mår. Sedan kommer jag nästa gång jag duschar att använda de nya produkterna och fortsätta med dem framöver.

Uppdatering: Jag kommer lägga ut före och efter-bilder så att både ni och jag får se skillnaden (om det blir någon med de nya produkterna).

När jag kommer hem kommer jag lägga undan alla mina andra hårprodukter i en låda, så har jag den om jag verkligen behöver dem (plus att det känns onödigt att kasta bort dem). Sedan kommer jag imorgon leta efter vattenlösliga staylingprodukter (stavning?) som jag kan använda i fortsättningen, så att jag inte ska behöva tvätta med sulfater för att de ska gå bort.

Produkterna jag köpt kommer jag inte visa för er förräns om en månad, eftersom att jag vill kunna ge er min personliga åsikt om dem efter att jag själv använt dem en tid.

En sak jag dock kan berätta för er nu, är att jag tänker göra en julklappslista med saker jag personligen skulle önska mig i julklapp. Den kommer endast att innehålla grejer som har med det nya bloggämnet att göra ;-)

20121129-155318.jpg

Jag och mitt hår idag. Här ser ni även lite av jackan jag köpte för ett tag sedan :-P

20121129-155449.jpg

Jag och mitt hår i framtiden, haha. Men jag hoppas faktiskt att bytet av produkter och även en lite skonsammare vård av mitt hår kommer göra det friskare, starkare och lite längre ^^.

