Jag vill be om ursäkt för ett långt uppehåll den senaste veckan. Det beror inte på något speciellt egentligen, det är bara att andan inte fallit på liksom.

Dessutom så blev jag nog lite för ivrig. Jag har så mycket jag vill skriva om i bloggen, men jag vet helt enkelt inte vad jag ska börja med!

Men nu har jag satt mig ner vid datorn och bestämt mig för att börja från och med idag.

Idag hade vi två timmars håla innan sista lektionen och då jag inte fått någon klipptid innan jul på min hos min ordinarie frisör, tänkte jag att jag kunde försöka leta upp en ledig frisör på håltimmen. Så det gjorde jag. Tur hade jag också! Första stället jag frågade på hade precis en ledig tid, så det var bara att sätta sig i stolen och berätta hur jag ville ha det.

Innan har jag velat få ut mitt hår till en jämn längd för att se hur jag passade i det, men då jag har självlockigt hår så blev det inte så snyggt (inte för att det någonsin blev riktigt jämnlångt). När mitt hår var nästan jämnlångt var det lite lockigt längst nere, men då det var för tungt låg det platt på huvudet (med undantag för några hårstrån som envist kryllade sig). Jag har ingen lust att lägga så mycket tid på mitt hår. Jag vill ha en frisyr som gör att mitt naturliga svall framhävs på ett bra sätt.  Detta beror dels på tidsbrist, men mest på att jag inte vill slita på håret genom att behöva använda platttång/locktång varje dag. Så för att framhäva mina lockar behövdes håret klippas upp. Jag är väldigt nöjd med förändringen, även om mitt hår blev stylat efteråt så jag vet inte hur det ser ut naturligt, men jag gillar klippningen. Det var dags för en förändring när det gällde mitt hår, plus att håret växer ju ut igen om man inte blir nöjd med det!

Ni får se bild på det imorgon när jag hittat min iPhone-laddare..

Med en början på en förändring med mitt hår, tänkte jag därför inleda ämnet skötsel av hår i bloggen. Jag lär inte skriva om hår tills att jag inte har något mer att skriva om det, utan jag kör på med det i några dagar nu så får vi se om något annat kul dyker upp att prata om!

Har ni haft det bra medans jag varit borta från bloggen?

