God middag kära läsare!
Hade ni en bra fredag igår?

Min var mysig och avslappnad. Dock fick den mig idag att vilja förändra en sak i mitt liv. Så därför tänkte jag avge ett löfte framförallt till mig själv, men även till er.

Jag ska från och med idag inte äta en enda godisbit fram till ungefär juni. Jag vill göra detta för att jag känner hur dåligt min kropp mår varje gång jag äter skräpmat och jag tycker inte det är värt att äta godis och kakor då. Dessutom vet jag hur bra jag mått och hur energisk jag varit de åren jag haft ”godislöfte”. Nu har jag dock ingen direkt belöning, förutom en bättre hälsa, som motiverar mig. Därför tänkte jag att jag berättar om det här och så får ni helt enkelt reda på hur det går! Det blir liksom min motivation :-)

Jag kommer dock ge mig några undantag så som chokladbiten i julkalendern och några dagar i jul, som t.ex. julafton och nyår. Men annars är det nada som gäller!

Någon som hänger på? Man kan ju självklart göra upp sina egna regler om man nu vill göra något liknande.

Vi hörs nog senare idag!

