Nu sitter jag helt ensam på busshållplatsen.. Bussen jag skulle ta var en minut tidig för en gångs skull, så då missade jag den så klart. Jag har bara mig själv att skylla, men det är inte så kul att behöva vänta här en halvtimme innan nästa buss går.

Jag tänkte passa på att ge er två tips vad det gäller håret nu när jag fick lite tid över ;-)

Tips 1:
Skölj ut balsamet ur håret med kallt vatten när du duschar. Detta kommer göra att håret blir glansigare och lenare, eftersom att hårets ”fjäll” stängs när det blir kallt. Jag ska försöka förklara lite bättre. ni alla vet ju att om du tex sköljer ansiktet med varmvatten öppnas porerna. Det är samma sak med håret. Ett hårstrå har, vad jag kallar fjäll, och de vidgas och ”öppnas” så att de står ut när de blir sköljda med varmvatten på grund av värmen. På samma sätt så sluter de sig när de blir sköljda med kallvatten på grund av kylan. På så sätt kommer håret att se mindre frissit ut när det väl torkar.

20121217-094904.jpg

Tips 2:
Det är inte många som är nöjda med sitt naturliga hår. Men det är inte heller många som har hår som inte slits av plattången eller locktången. För att undvika att behöva använda de redskapen, kan man fläta håret innan man ska sova och bara krama lite vatten i flätorna. Då vaknar man sedan med vågigt hår. Beroende på hur många flätor du gör blir vågorna mindre och du kanske bara vill fläta topparna så att de blir lite vågiga. Det går att variera på många sätt!

20121217-094737.jpg

Med det säger jag godmorgon och hoppas att vi alla får en bra måndag!

