Många tror att man kan reparera skadade hårtoppar så som torr hud, med hjälp av olika produkter som man applicerar på kroppen. Jag hatar att säga det, men det är inte sant. Om du inte har världens bästa gener och aoutomatiskt har fantastiskt hår, hud och naglar, kommer du aldrig att få det mest friska håret eller den mjukaste huden, om du inte när din kropp med rätt saker. För att näring ska komma till sin fulla nytta och verkligen användas fullt ut, behöver den komma innifrån. Allt du äter kommer spela in i hur ditt yttre ser ut. Ditt hår, din hud och dina naglar är lite som indikatorer på om din kropp får rätt näring för att kunna hålla sig frisk och må riktigt bra.

Hudkräm och närande produkter är det så klart inget fel på. De hjälper en lite på vägen. Personligen så älskar jag att använda hudkräm, då den gör huden så mjuk och len. Men jag märker att den inte hjälpt på riktig då min hud är torr igen efter en dusch.

hudkräm

Tänk på vad ni stoppar i er. Det kommer att börja synas på ditt yttre om du ändrar din livsstil till det hälsosammare.

fruktobär

Vi ses senare mina fina läsare!

