Hej alla!

Idag började jag dagen med ett träningspass och efter det åt jag frukost. Jag har blivit helt förälskad i min nya frukost-rutin. Jag har börjat göra mycket nyttigare och roligare frukostar :-)

Kommer ni ihåg att jag sa att jag skulle dela med mig av recept här på bloggen? Det har inte blivit så mycket av det, men nu ska jag allt ta tag i det och berätta lite mer om vad jag äter.

En ny frukost jag gör, som jag tycker är så himla god, är fruktsallad med kesella.
Så här gör du:
1. Du väljer ut vilka frukter (och bär om du vill) och hur många du vill ha.
2. Skölj frukten noga och skär den i bitar. Hur stora väljer du själv.
3. Lägg upp i en skål och tillsätt yoghurt av eget val.

20130113-161219.jpg

Man väljer självklart mängd och ingredienser själv. Personligen så älskar jag att ha i frysta hallon, vindruvor, grönt äpple och banan. Sedan har jag kesella till istället för yoghurt. Det är för att kesellan innehåller mer protein (och mindre fett om man köper den lätta) än vanlig yoghurt. Den extra proteinen kan vara bra för vegetarianer som inte får i sig så mycket protein i sin kost.

Sedan kan man skippa yoghurt helt och bara äta fruktsallad istället ^^.

Hoppas ni har en bra söndag!

