I november var jag väldigt intresserad av att hitta hårprodukter som inte innehåller några sulfater och som skulle vara extra skonsamma mot håret. Jag var ute och letade efter schampon och hårstaylings-produkter som var bättre för håret än vanliga produkter. För att hitta det bästa av det bästa, så gick jag till olika frisörsalonger. Dock har jag inte så mycket tålamod och jag vill helst av allt bara testa alla produkter jag tycker verkar bra, så jag tog lite första bästa. Jag frågade runt lite i alla fall och diskuterade lite olika produkter med frisörerna i salongerna. Efter ett tag hittade jag ett schampo som påstods bara ha 1% sulfater i sig, vilket jag tyckte lät bra. Jag behövde ju några sulfater för att kunna tvätta rent håret från bland annat hårspray. Frisören jag pratade med sa att produkterna var riktigt bra och att jag inte fick glömma att shamponera två gånger för att få ur allt smuts ur håret.

Sämsta tipset någonsin!
Då jag hade slutat att använda i princip några produkter i håret förutom schampo och balasam, blev mitt hår och framför allt min hårbotten extremt torr. Nu kunde ju inte frisören veta att jag försökte göra mitt hår friskare genom att aldrig använda värme på det i form av t.ex. plattång, osv. Och att jag därför inte använde värmeskydd, hårolja och hårspray.
Detta medförde att jag fick en otroligt öm hårbotten och mjäll. Jag fick ont av att bara borsta håret på grund av att hårstråna rörde sig fram och tillbaka lite då. Så jag sa detta till min mamma och hon föreslog att jag helt enkelt skulle tvätta håret med ett anti-mjäll schampo ett tag. Då jag vet att Head & Shoulders är skapta för just det, så tittade jag igenom deras (förvånansvärt stora) sortiment. Det schampo jag köpte heter Dry scalp care och innehåller mandelolja.

Redan efter två veckor (cirka 5-6 hårtvättar) kunde jag känna skillnad! Min hårbotten började bli mindre känslig och mjällen försvann. Jag älskar att tvätta håret med det, för det känns så lenande för hårbotten + att det doftar jätte gott! Jag tänker definitivt fortsätta att använda Head & Shoulders som schampo!

Till alla er som har problem med en torr hårbotten: testa Head & Shoulders schampon! De har otroligt många varianter och du kan köpa dem i nästan vilken matbutik som helst för ett pris på bara 39 kronor! Riktigt kap enligt mig!

headandshoulders

