Hej alla!

Jag ville bara komplettera inlägget jag skrev igår om Head & Shoulders.

Beroende på vad du har för hårtyp, vad du använder för produkter på ditt hår, om du använder platttång, locktång, osv, så behöver du sköta om ditt hår efter det.
Jag använder i princip inga produkter i mitt hår och därför kan jag använda ett mildare schampo (utan så mycket sulfater) och endast schamponera en gång när jag tvättar håret. Det räcker för mig. Dessutom använder jag ett lite skosammare och återfuktande schampo för att min hårbotten är lite känslig.

Om du använder mycket produkter i ditt hår och din hårbotten är oljig, kanske du behöver ett lite starkare schampo (eller ett vanligt) för att ditt hår ska bli rent.

Det bästa är att testa sig fram. Börja med att fundera över vad du gör med ditt hår. Hur ofta behöver du tvätta det? Hur ofta gör du det i nuläget (du kanske tränar ofta och därför tvättar håret ofta)? Plattar eller lockar du håret mycket? Gillar du att använda fönen och hårspray? När du svarat på de frågorna kan du nog lista ut lite vad som kan passa ditt hår. Men som sagt; prova dig fram och försök att observera vad som händer med ditt hår vid användning av olika produkter.

Hoppas ni alla hittar något som fungerar för er! :)

