Hej!

Idag har jag haft tid att fota i dagsljus, så jag ville passa på att visa det för er!

Detta är ett riktigt hett tips enligt mig! Ingen direkt fancy produkt, men den har funkat otroligt bra för mig!

Veckans tips/kap/bästa produkt, ja den är värd att visas under alla de kategorierna, är en ansiktsborste. Det är ingen speciell borste, med något inbyggt medel eller så. Det är bara en vanlig borste med otroligt mjuka ”borst-strån”. Jag hittade den på Ålehns för ett tag sedan och den kostade endast 35 kronor! Därför räknar jag inte med att den håller så värst länge, men det gör inget om man byter borste lite då och då, för då har man ju i alla fall en helt ren borste ofta.

Denna använder jag istället för en ansiktsscrub. Borsten peelar ansiktet otroligt fint + att du själv kan välja vilken produkt du vill använda till. Själv använder jag Facial wash från Neutrogena, som jag har berättat om i ett tidigare inlägg.

Detta är en produkt du kan anpassa hur du vill till din hud. Du väljer själv hur ofta du använder den och vilken produkt du har till (om du ens vill ha någon). Beroende på din hud-typ kan du anpassa användandet och se vad som fungerar bäst för dig.

Jag kan i alla fall berätta att jag använder den en gång om dagen (oftast i duschen för att den produkten jag använder i samband med skrubbningen, är lättare att använda i duschen än över vasken) och den gör genast min hud mycket slätare, då den rengör porerna på djupet.

Kom bara ihåg att inte skrubba för hårt, för då river du ansiktet och kan skada din hud istället! Det räcker att försiktigt föra den runt i små cirklar på huden. Själv har jag inte jätte känslig hud, så den kanske är för grov för en känsligare hud. För dig som provat och din hud inte gillar den, rekommenderar jag att använda en ansiktscrub med färre korn/bitar i, och med produkter som vårdar ditt ansikte bra.

Hoppas ni gillar mitt tips!

20130125-141807.jpg

20130125-141818.jpg

