Som ni (som läst min blogg ett tag) vet var jag tidigare inne på att börja med balsammetoden. Då jag inte trodde att det skulle gå så bra om jag uteslöt schampo helt, köpte jag ett nytt schampo som skulle vara 99% sulfat-fritt – sulfater är de ämnen i ett schampo som rengör håret från alla beläggningar som bildas på det under vardagen).

Tyvärr slog ju den idén slint som ni senare fick läsa om. Då jag knappt använde några produkter i mitt hår som skapar sådana beläggningar, blev mitt hår otroligt uttorkat. Jag tror faktiskt att schampot innehöll mycket fler ämnen som torkade ut håret än jag trodde…

Allt detta resulterade i att min hårbottnen blev väldigt torr och känslig. Jag har bytt schampo till head & shoulders, men jag tror att ”skadan” det förra schampot åstadkom kommer att ta sin tid att bli bra om jag fortsätter med schampo.

Därför tänkte jag nu att jag ska ge balsammetoden en riktig chans.

Jag har läst på en del om balsammetoden på lockig.se och ska försöka att beställa hem ett balsam från deras butik så snart som möjligt. Så fort det anländer och jag har införskaffat ett bra ”sista schampo”, ska jag börja med balsammetoden.

Självklart kommer ni att få följa resultaten och efter en månad kommer det komma en recension på produkterna jag använt och hur jag tycker att mitt hår har förändrats.

Jag hoppas på en mer återfuktad hårbotten som inte är så känslig och ett mjukare hår :)

Image

 

Bild från i onsdags – innan jag fått tandställning.

 

