God morgon/förmiddag på er!

För tillfället har jag en lång håla i skolan, så jag försöker plugga lite. Det går sådär…

Jag ville bara uppdatera er med hur det går med balsammetoden.

Just nu går det inte så bra. Min hårbotten har inte riktigt lyckas återställa PH-balansen ännu, så mitt hår blir otroligt lätt fett. Tråkigt nog så har jag fortfarande problem med min hårbotten som blev torr och känslig efter mitt ”1% sulfater schampo”. Men jag tänker inte ge upp än! Idag ska jag ut och handla ett nytt ”tvättbalsam” och sedan ska jag även tvätta rent mina borstar och kammar från produktrester som kan finnas kvar efter mina gamla hår-produkter. Även använda snuddar ska slängas och mössor (huvudbonader) ska tvättas. Jag vill verkligen ge balsammetoden en ärlig chans. Förhoppningsvis så blir det bättre om några veckor då min hårbotten fått mer tid på sig att rätta till PH-balansen.

Mer uppdatering om balsammetoden kommer om några veckor!

Med detta önskar jag er en bra fredag!

