Jag såg nu att detta inlägget inte publicerats, så här är det (det skulle kommit upp på bloggen igår).

Som sagt så var jag och handlade lite igår eftermiddags och med mig hem fick jag lite ansiktsvård-produkter. Anledningen till att jag byter produkter är att när jag senast bytte produkter så märkte jag att min hy blev oljig, vilket jag inte upplevt innan. Jag fick även jätte bra tips på en hudvårdsrutin av en kompis (här kan ni läsa hennes blogg!) som jag vill testa och då behövdes lite nya produkter.

Det jag köpte var en djup-rengörande ansiktstvål, en ansiktskräm och ett täckstift. Alla produkterna kommer från ACO:s serie Spotless. Jag hade redan deras Face-Scrub hemma, så efter lite överläggande och diskuterande med ett butiksbiträde, bestämde jag mig för att komplettera scruben med de andra produkterna.

20130426-092114.jpg

Dagens lärdom (och för mig nyhet) är att det finns täckstift som hjälper till att torka ut de finnar som kan uppstå. Detta är antagligen inget nytt, men jag har aldrig tänkt på att köpa ett täckstift, utan jag har alltid kört på en lättare foundation. Nu när jag fick se detta insåg jag hur smidigt det måste vara. Man kan ju enkelt och smidigt ta med sig stiftet och bättra på det under dagen. Ungefär som ett lipsyl!

