Här om dagen började jag fundera lite på varför jag startade en blogg och vad jag egentligen vill åstadkomma med den. Jag menar, vad har jag att berätta för världen som är så viktigt? De flesta bloggare har ju redan åstadkommit något och det är först senare de startat en blogg, då med tanken att inspirera andra till att kunna göra samma sak. Därför undrade jag vad jag gjort som någon annan skulle tycka vara roligt och intressant att läsa om. De största bloggarna är ju antingen modeller, sångare, modefantaster eller smink/hårfanatiker. De har alla en egen stil och nisch som de är mycket involverade i. Saken är den att jag inte har det och att jag inte ingår i någon av de kategorierna jag precis räknade upp. Jag är bara en sexton årig tjej som faktiskt inte hunnit göra så mycket och som knappt vet vad hon vill göra.

Men vad gör det? Nej, jag har inte ett drömliv där allt verkar vara perfekt. Nej, jag är inte den bästa sångerskan eller målaren. Och ja, det finns mycket jag ångrar och mycket jag fortfarande hoppas på. Men jag behöver inget av detta, och vet du varför? Jo, för att jag är jävligt bra som jag är. Jag behöver inte ha en redan bestämd karriär, jag behöver inte ångra mina misstag och jag behöver inte vara den bästa på att sjunga. Jag behöver inte detta eftersom att jag är bäst på att vara jag. Det låter super löjligt, men det finns ingen annan som kan vara jag lika bra som jag, precis som det inte finns någon som är lika bra på att vara du som du själv är. Vi behöver inte vara bra på att sjunga, vi gör det ändå för att det är befriande och härligt. Vi behöver inte veta vart vi är på väg, eftersom att det gör oss fria att inte ha en destination.

Jag var på en föreläsning i måndags. Han som höll i den hade skrivit en bok som heter ”Det är bara de som vet vart de ska som kan gå vilse”. Han sa även något som jag tror att dagens människor ofta glömmer: du är redan allt du någonsin behöver vara.
Vi kommer att gå igenom saker och vi alla gör det på olika sätt. Detta kommer att påverka oss och utveckla oss, men det kommer aldrig att bli mer av oss än det redan är idag. Vi behöver inte vänta på något speciellt tillfälle i livet för att kunna förverkliga en dröm, för vi har redan samma förutsättningar som vi kommer att ha vilken dag som helst i framtiden!

Detta är något som jag alltid försöker att bära med mig: Jag är fullständig, jag känner bara inte till alla delar av mig själv än.

Känn dig inte stressad eller pressad, bara köp en biljett till livets bergochdalbana och hoppa på. Resten funderar vi ut under resans gång.

