Hej!

Jag sitter just nu i skolan och väntar på att nästa lektion ska börja. Föregående lektion slutade tidigare än vanligt, så nu har jag en halvtimmes tid att ”döda”.

Jag tänkte därför passa på att berätta vad som hände i måndags när jag skrev att killarnas värdesaker blev stulna i min klass.

Vi hade idrott på morgonen och var då ute och spelade brännboll mot en annan klass som har idrott samtidigt som oss. När vi kommer tillbaka till omklädningsrummen så är våra väskor öppnade och killarna kommer utspringande och säger att alla deras saker är borta! Egentligen finns det ett ställe där vi kan lägga våra grejer, så låser läraren in dem sedan, men det är lås utifrån till våra omklädningsrum så nästan ingen tänkte på det (förutom tjejerna då). Som tur var så hade bussarna jag åker med på morgonen för en gångs skull rullat på som de ska och jag var i tid till lektionen. Annars brukar jag vara några minuter sen och kan inte lägga in mina värdesaker i det här rummet, eftersom att de redan låst där. I måndags hade jag turen att en vän i klassen frågade om jag inte skulle lägga in mina saker. Självklart hade jag inte tänkt så mycket på det då jag inte brukar göra det annars, men jag bara ”OK, varför inte?” Jag kommer i fortsättningen att alltid lägga in mina värdesaker där! Allt (mobil, dator, nycklar, pengar, ID-kort, osv) hade ju varit borta om jag inte gjort det! Det hade inte varit kul att bli av med datorn på den här skolan också…

Den här måndagen var en dag då jag kände att någon vakade lite extra över mig.

