God kväll på er!

Jag har haft en lugn eftermiddag, för en gångs skull, som bestått av How I met your mother-tittande, äppelpaj och lite matte inför imorgon. Just nu sitter jag i mjukisbyxor och en mysig hood och ska snart titta på ännu ett avsnitt! Det har varit skönt att kunna låta tiden driva förbi lite ikväll, eftersom att det varit så fullt med plugg och annat de senaste eftermiddagarna. Jag har ju fått dåligt samvete för varje ledig minut som jag inte spenderade med att plugga… Nu är det i alla fall endast 3 veckor kvar innan sommarlovet börjar, så det ska jag nog klara!!! Kan ni fatta det?! Det ska bli sååå skönt med lov, även om jag har rätt mycket inplanerat redan så blir det förhoppningsvis många mysiga och oplanerade dagar över till att göra vad som helst ^^.

Tänkte även klämma in en bild på den väldigt goda pajen jag åt + receptet!

20130522-224103.jpg

20130522-224114.jpg

Recept på snabb och enkel äppelpaj:

Du behöver (för en portion):

  • en liten ugnssäker form
  • ett äpple (av valfri färg/smak)
  • 1 dl havregryn
  • kokos (jag hade i cirka 1,5 msk)
  • jordnötssmör (jag hade i cirka 2 tsk och då tyckte jag att pajen smakade en del av jordnötter när den var klar)
  • fast smör (margarin)

Gör såhär:

Smält smöret en aning i mikrovågsugnen. Använd lite till att smörja formen. Detta gör att äpplena inte fastnar i botten. Blanda ner resterande ingredienser utom äpplet. Skär äpplet i skivor och lägg dem i formen. Strö/lägg sedan över degen på äpplena. In i ugnen i cirka 15 minuter (beror lite på vad du har för ugn, så håll ett öga på pajen) och sedan är den klar! När det kommer till mängden ingredienser är det bara till att ha i efter smak!

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll och så önskar jag er en god natts sömn!

